• Diëtiste Julie Turelinckx

Verse pizzetta's

Wie houdt er nu niet van lekker verse pizza's? Jammer genoeg zijn deze vaak rijk aan calorieën en verzadigde vetten. Deze mini pizzetta's zijn zijn snel klaar, overheerlijk en 100x gezonder dan die pizza uit de pizzeria, waar wacht je nog op?

Ingrediënten (voor 2 personen)

  • 1/2 sjalotje (fijngesneden)

  • olijfolie

  • 1 teentje look, geperst

  • 200g tomatenblokjes met basilicum (blik)

  • provençaalse kruiden

  • peper en zout

  • 4 volkoren pitabroodjes

  • topping naar keuze (paprika, champignon, ananas, olijven, ham, ...)

  • geraspte mozzarella

Bereidingswijze

  • Verwarm de oven voor op 200 graden

  • Stoof het sjalotje in olijfolie, voeg de look en de tomatenblokjes toe, kruid met Provençaalse kruiden, peper en zout. Laat een 12-tal minuten sudderen zonder deksel.

  • Snijd de pitabroodjes doormidden. Leg ze op bakpapier.

  • Smeer er de tomatensaus over en beleg met wat geraspte mozarella en topping naar keuze.

  • Werk af met nog een beetje geraspte mozzarella.

  • Zet de pizzetta in de voorverwarmde oven gedurende 8 à 10 min en serveer met een salade naar keuze.


52 views

Dietiste Julie Turelinckx